Es darf vor allem ein wenig schwerer werden!
Hoffentlich verkneifen die es sich, das ganze zu tränendrüsig zu machen. Wird ja auf der Erde angesiedelt sein - dann sollte man doch auch dafür sorgen können, dass sie am Ende in Luft fliegt, oder so.
Es darf vor allem ein wenig schwerer werden!
Hoffentlich verkneifen die es sich, das ganze zu tränendrüsig zu machen. Wird ja auf der Erde angesiedelt sein - dann sollte man doch auch dafür sorgen können, dass sie am Ende in Luft fliegt, oder so.
Hofffentlich lassen sie sich so lange Zeit bis es auch wirklich "perfekt" ist. Die ersten zwei Teile waren zu gut um die Trillogie mit einem überhasteten dritten Teil mit minderer Qualität zu versauen.
Jep,
kann es auch kaum erwarten. Hab Teil 1+2 ohne Ende gedaddelt.
Teil 3 soll ja nun bis Ende des Jahres erscheinen. Der Anfang soll sogar mit dem DLC 'The Arrival' aus Teil 2 beginnen....
schon ein termin angedacht?
Also ich glaube nicht daran dass der Mann im Trailer eine besondere Rolle wie beispielsweise ein Crewmitglied in ME3 darstellen wird.
Ich freu mich schon wie wahnsinnig auf das Spiel, die ersten beiden Teile habe ich wirklich sehr gerne gespielt. Aber ich vertraue Bioware voll und ganz und bin mir sicher dass sie zum Abschluss der Trilogie nochmals ein richtig gutes und stimmiges Spiel abliefern werden.
Und ich denke mal, dass sie dieses Universum nicht richtig sterben lassen werden. Beispiel Dragon Age.
Dragon Age knüpft in dem Sinne ja auch nicht richtig an Dragon Age Origins an, sondern erzählt (zeitlich versetzt) eine Geschichte parallel zur Handlung von Teil eins.
Der graue Wächter ist hier ein entfernt wirkender Held. Selbes könnte dann mit Shepard passieren.
[Blockierte Grafik: http://konaskorner.com/wp-content/uploads/2011/05/Mass-Effect-3DL-550x280.jpg]
Denke nicht wirklich. DragonAge wird auch nicht in ruhe dahinvegitieren. War wohl ein Fehler mit Da2, der hauptsächlich von Ea herrührt. 18 Monate entwicklung nur, kann man nur sagen, gut dass es nicht noch schlechter war.
Me3 wird auf den ersten und 2ten Teil aufgebaut sein. Ob die Mechanik wie ersten oder zweiten oder komplett neu ist, weiß man noch nicht. Aber ich fand sie im ersten Teil etwas besser. Zumindest, dass man viel mehr Skillen konnte, mehr Skills, Mates ausrüsten usw.. Me2 hatt aber eine bessere Story und bessere Missionen usw.
Wird bestimmt gut
Mass Effekt 3 wird auf jedenfall wieder ein Highlight sein.
Teil 1 ist ein wenig gewöhnungsbedürftig da es viel zeit in anspruch nimmt den ganzen krempel zu sortieren, chars auszurüsten und den rest in gel zu verarbeiten. Die Farhstühle sind gemeingefährlich und können zu ungewollten fehlern führen (man steht im fahrstuhl der aber weder schließt noch los fährt, man selber kann sich aber nicht mehr bewegen ... hat mich mal 4 std zurück geworfen weil ich so selten speicher ^^)
Der 2. Teil war spitze auch wenn einem das rumheizen mit dem Mondmobil fehlt
Habe mir schon jetzt Geld beiseite gelegt damit ich mir den 3. Teil sofort holen kann *g*
lg DND
Mass Effect 3 wirs hoffentlich den 2 noch mal überbieten
Ich kann mir nicht vorstellen dass am letzten Teil noch was schiefgehen kann.
Mass Effect ist ein super Game.
nicht mehr lange. Ist für März 2012 angekündigt. Shepard rockt die Erde!!!
kanns auch kaum erwarten die ersten beiden teile waren schon genial
ZitatAlles anzeigenPREVIEW: The first in the Mass Effect series on console
to fall under the publishing helm of EA Games, Mass Effect 2, is
largely heralded as an improvement over its highly revered predecessor.
Critics everywhere have almost universally concluded that the
changes and tweaks made to the formula set in place by the first -
subtle or drastic as they may have been - were generally for the better.
It's hard to dispute that many of the changes made the game more
accessible to a wider audience. But many aspects were dumbed down or
simply removed altogether, isolating those die-hard RPG fans that
invested in the series from day one.
It's a problem that BioWare has acknowledged, and whilst brief
PlayStation 3 gameplay hardly allows a comprehensive insight, it
provided an initial glimpse at the developer's plans to rectify it.
But first, the context: Shepard, Liara T'Soni, Garrus Vakarian
and Mordin Solus find themselves on the Salarian homeworld, tasked
with the extraction of a fertile female Krogan. Given the Genophage
back story familiar to those who've played the previous two games, this
rare Krogan could prove to be vital to the continued existence of her
race. She's held, along with Solus, in quarantine, and Shepard's squad
must access a series of computer terminals in order to safely transport
her to Urdnot Wrex. Of course, a small army of Cerberus troops is
seemingly hell-bent on preventing the former Spectre from doing so.
It was easily missed in this combat-heavy demonstration, but
there is a deeper statistical process when it comes to assigning and
upgrading the various abilities of Shepard's squad. Instead of simply
levelling a chosen ability to its limit and then choosing one of two
similar bonus perks, players are forced to choose between two different
perks at various points in one ability tree. Once one option is
chosen, the other is closed off, so players will be forced to make many
more tough decisions in progressing the abilities of their squads. Of
course, those who care little for the finer details of RPG stat
allocation can simply opt to auto-level.
A playthrough of this section was still relatively easy (if
fairly underwhelming) without making use of any of the stat points
whatsoever, leaving each squad member with just one pre-assigned biotic
ability. Mass Effect 3 seems to cater a little more to RPG players,
but it looks as though particular care with stats isn't absolutely
vital to success in combat.
The combat component was undeniably one of the weaker elements
of the first Mass Effect; the latest instalment, however, appears to
continue the series' tactic of borrowing proven features from the likes
of Gears of War. Shepard can now aim from the left or right sides of
cover when prompted by an arrow indicator that appears at the edge, as
opposed to the limitation of peeking directly over the top only inherent
in the previous game. And if cover is close enough, Shepard can also
quickly and safely manoeuvre between objects. The thought of performing
commando rolls has also seemingly dawned on Commander Shepard in the
time passed since Mass Effect 2, which presents a rather useful evasive
manoeuvre in the heat of battle.
Some of the Cerberus troops that Shepard and his
cohorts encounter in this section sport blast shields, which render
weapons ineffective. Predictably, biotic abilities must be used to
cause the troops to drop their guard, exposing vulnerable areas to
gunfire. None of the additions to the action sequences are anything
unique, but these refinements simply bring Mass Effect's combat aspects
- historically a lesser-considered component for the series - further
in line with popular, dedicated third-person shooters.
The game's visuals, while undeniably an improvement on its
predecessor, don't constitute the significant upgrade that, say, Mass
Effect 2 was to Mass Effect. From the outset, it all feels very
familiar; Solus' character model, for instance, looks very much as it
always did, and so too the environment style, with the Salarian
homeworld sporting a striking resemblance to the wards and planters of
the Citadel. If not for the additional mechanics, it could be easy to
assume the content on offer is more in line with a Mass Effect 2
downloadable content pack.
Thus far, it seems that Mass Effect 3 largely represents some
meticulous tinkering under the hood with the existing foundations
rather than laying down new infrastructure. Certainly, the combat-heavy
section presented by this preview build showcases a more refined
experience, rather than a reinvention of the wheel. But the early signs
are there that BioWare could well be a significant step closer to
finding the ideal blend of action shooter and RPG.
Eurogamer Expo 2011 Hands-On: Mass Effect 3
ZitatAlles anzeigen
In a follow up to our eyes-on earlier at E3, we got the chance to go
hands-on at this year’s Eurogamer Expo and take direct control of
Commander Shepard in his latest fight to save the galaxy. Although
Reapers were off the menu in our demo, humanity’s last hope did carve
through more than enough Cerberus soldiers to make up for it.
http://www.360-faces.de/2011/09/euro...mass-effect-3/
BioWare on Mass Effect MMO: 'You Never Know
ZitatAlles anzeigen
BioWare is cranking hard to finish polishing and ship Star Wars: The Old Republic
on December 20. Depending on how the company's first MMO is received,
might we see more online titles? Could BioWare draw upon the rich
universe it created in Mass Effect for a new MMO?
BioWare heads Dr. Ray Muzyka and Dr. Greg Zeschuk certainly appear open to the idea. "You never know," Zeschuk replied to our Mass Effect MMO query. "I think once The Old Republic
is done, we'll take a fresh look at the market. And we'll have learned
a lot. While making it, you learn an enormous amount. It's one of the
nice things about having these properties in our back pocket... If we
want to use something we own as a source for a game, it's easy to do. So
yeah, you never know. We've got this giant product to launch, but once
that's done we'll consider next steps."
Muzyka added, "We're focused very much on The Old Republic, Mass Effect 3 and [our free-to-play game] Wrath of Heroes,
and all the other things we've announced, and haven't announced, but
we also have the opportunity to look at our franchises in a way we
haven't ever before. There are lots of new platforms and lots of new
business models."
Casey Hudson, executive producer for the Mass Effect series, has hinted at the possibility of an MMO in the universe before. Janco analyst Mike Hickey also thinks a Mass Effect MMO would be better for BioWare's bottom line: "Looking forward, we believe BioWare could develop an MMO based on their highly successful Mass Effect franchise, which should have a considerably better (relative Star Wars MMO) margin profile, given the dilutive nature of the LucasArts royalty."
What's your take? Should Mass Effect get the MMO treatment?
ME 3 = schöner gedanke
EA origin = flaues gefühl
ME3 + EA Origin = es stimmt mich ein wenig traurig
Mir hat Mass Effect 3 auch sehr viel Freude bereitet. Die Idee ME 3 finde ich sehr toll. Hoffentlich ohne Origins
Ich freu mich so auf den 3. Teil .
Ich hab den 2. auf der Xbox und auf dem PC gezoggt und ich bin maßlos begeistert.
leute wenn ihr ein Problem mit Origin habt könnt ihr es direkt vergessen wird automatisch mit installiert
versucht einfach die spiele ohne origin zu starten im moment funktioniert das ohne probleme
Habe die Collectors natürlich auch schon längst vorbestellt.
Was ich aber bisher alles so höre lässt mich teilweise schon skeptisch sein. Dieser Multiplayermodus hätte z.B. überhaupt nicht sein müssen. Und dann spielt es sich wohl noch mehr wie ein Shooter. Eigentlich schade, fand schon, dass sich Teil 2 bereits vom Gameplay zu sehr in die falsche Richtung bewegte. Und bei dem ganzen Gelaber über mögliche weitere Mass Effect Teile befürchte ich auch irgendwie ein total dahingeklatschtes Ende, was es ja möglich macht auch noch Mass Effect 4 und Co. zu veröffentlichen .
Naja immerhin kostet für mich die CE 15€ weniger als das Hauptspiel, daher nicht ganz so der Verlust, sieht immerhin die Packung im Regal gut aus
Hier schon mal die vorr. Systemanforderungen zu Mass Effect 3
Ab 06.03.12 im Versand auch als AT uncut und natürlich die N7 Collectors Edition für PC X360 und PS3
Minimale Anforderungen:
- OS - Windows XP SP3/Vista SP1, Win 7
- Supported chipsets: NVIDIA 7900 or better; ATI X1800 or better.
Please note that NVIDIA GeForce 9300, 8500, 8400, and 8300 are below
minimum system requirements, as are AMD/ATI Radeon HD3200, HD3300, and
HD4350. Updates to your video and sound card drivers may be required.
- CPU - 1.8 GHz Intel Core 2 Duo (equivalent AMD CPU)
- RAM - 1GB for XP / 2GB RAM for Vista/Win 7
- Disc Drive - 1x speed
- Hard Drive - 15 GB of free space
- Video - 256 MB* (with Pixel Shader 3.0 support)
- DirectX - DirectX 9.0c August 2009 (included)
Empfohlene Anforderungen:
- OS - Windows XP SP3/Vista SP1, Win 7
- CPU - 2.4 GHz Intel Core 2 Duo (equivalent AMD CPU)
- RAM - 2GB for XP / 4GB RAM for Vista/Win 7
- Disc Drive - 1x speed
- Hard Drive - 15 GB of free space
- Video - AMD/ATI Radeon HD 4850 512 MB or greater, NVidia GeForce 9800 GT 512 MB or greater
- Sound - DirectX 9.0c compatible
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